Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vlerick, Pierre --- Catalogs --- Criticism and interpretation --- Art [Modern ] --- 20th century --- Flanders (Belgium)
Choose an application
Dodécaphonisme sériel --- Musical serialism --- Musique sérielle --- Muzikale serialisme --- Serial composition (Music) --- Serialism (Music) --- Sérialisme --- Sérialisme musical --- Sérielle, Musique --- Séries (Musique) --- Technique sérielle --- Total serialism (Music) --- Music --- Musique --- History and criticism. --- Histoire et critique --- Geschichte 1947-1957. --- History and criticism --- Academic collection --- Musique sérielle --- Composition (Music) --- 20th century --- Music - 20th century - History and criticism --- Essays --- Hedendaagse muziek --- Serialisme --- 20e eeuw
Choose an application
Wat hebben literatuur en wetenschap met elkaar te maken? Bijzonder weinig, zou je op het eerste gezicht zeggen. De laatste anderhalve eeuw hebben literatuur en wetenschap zich steeds sterker tegen elkaar afgezet. Het zijn twee werelden geworden met elk hun eigen auteurs, beoordelaars, uitgevers en vakbladen. Niettemin waren ze en zijn ze nog steeds stevig met elkaar verbonden. Wetenschap opereert niet vanuit een luchtledig autonoom domein; ze maakt deel uit van een cultuur en tot die cultuur behoort ook de literatuur. En omgekeerd geven schrijvers gewild of ongewild hun eigen interpretaties aan wetenschappelijke ontdekkingen en theorieën die op een of andere manier tot hen komen. Zeker in het verleden, voordat de grote concurrentie van televisie en internet inzette, speelde de literatuur in het verspreiden en ‘vertalen’ van wetenschappelijke kennis een belangrijke rol. Gedeelde kennis maakt dit fascinerende en complexe proces van kruisbestuiving tussen literatuur en wetenschap zichtbaar aan de hand van een aantal thema’s uit verschillende wetenschapsgebieden, zoals evolutie, hysterie, hypnotisme, smetvrees, occultisme en de vierde dimensie. Literatuur amuseert en ontroert niet alleen, literatuur brengt ook kennis over. Dat deed ze vroeger en dan doet ze nu nog steeds. Gedeelde kennis laat deze onvermoede kant van de literatuur zien.
History of civilization --- anno 1900-1909 --- anno 1910-1919 --- anno 1800-1899 --- Netherlands --- Littérature néerlandaise --- --1860-1920 --- --Dutch literature --- Dutch literature --- Science in literature --- Literature and science --- History and criticism --- History --- 82:62 --- Literatuur en technologie --- History. --- 82:62 Literatuur en technologie --- Poetry and science --- Science and literature --- Science and poetry --- Science and the humanities --- 19th century --- 20th century --- Dutch literature - 19th century - History and criticism --- Dutch literature - 20th century - History and criticism --- Literature and science - Netherlands - History - 19th century --- Literature and science - Netherlands - History - 20th century --- Science --- Dans la littérature
Choose an application
Art --- Leblanc, Walter --- kunst --- twintigste eeuw --- België --- Leblanc Walter --- kinetische kunst --- op art --- beeldhouwkunst --- installaties --- G 58 --- Hessenhuis --- tekenkunst --- 7.071 LEBLANC --- Exhibitions --- Criticism and interpretation --- Artists --- Belgium --- 20th century --- Art [Modern ]
Choose an application
Painting --- Graphic arts --- prints [visual works] --- easel paintings [paintings by form] --- Deroo, André --- André Deroo --- Deroo, André, --- Kunst --- 75 DEROO, ANDRÉ --- Schilderkunst--DEROO, ANDRÉ --- Criticism and interpretation --- Painting [Belgian ] --- 20th century --- Catalogs
Choose an application
'a game-changer, a must-read for scholars, students and artists alike' - Tom Finkelpearl At a time when art world critics and curators heavily debate the social, and when community organizers and civic activists are reconsidering the role of aesthetics in social reform, this book makes explicit some of the contradictions and competing stakes of contemporary experimental art-making. Social Works is an interdisciplinary approach to the forms, goals and histories of innovative social practice in both contemporary performance and visual art. Shannon Jackson
Arts and society --- Arts audiences --- Arts et société --- Arts --- History --- Histoire --- Publics --- 7.01 --- 7.039 --- Public Art --- Kunst in de stad ; performances --- Urban Art --- Community Performance --- Kunst ; in en op openbare plaatsen --- Omgevingskunst --- Community Art --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Kunstgeschiedenis ; 2000 - 2050 --- performances (kunst) --- hedendaagse kunst --- esthetiek --- theater --- Art --- kunstsociologie --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2099 --- Arts et société --- Audiences --- Arts and sociology --- Society and the arts --- Sociology and the arts --- Social aspects --- Arts and society - History - 20th century. --- Arts and society - History - 21st century. --- Arts and society --History --20th century. --- Arts and society --History --21st century. --- Arts audiences - History - 20th century. --- Arts audiences - History - 21st century. --- Arts audiences --History --20th century. --- Arts audiences --History --21st century. --- Art, Architecture & Applied Arts --- Fine Arts - General
Choose an application
Bervoets, Fred --- Bervoets, Fred, --- 76 BERVOETS, FRED --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--BERVOETS, FRED --- 76 BERVOETS, FRED Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--BERVOETS, FRED --- prentkunst --- prints [visual works] --- Exhibitions --- Criticism and interpretation --- Graphic arts --- Belgium --- 20th century --- Catalogs --- 21st century
Choose an application
Downsbrough, Peter --- Photography, Artistic --- Criticism and interpretation --- Photography, Artistic. --- Criticism and interpretation. --- Academic collection --- kunst --- fotografie --- Downsbrough Peter --- concept art --- conceptuele kunst --- twintigste eeuw --- 77.071 DOWNSBROUGH --- 7.071 DOWNSBROUGH --- 77 DOWNSBROUGH, PETER --- Fotografie--DOWNSBROUGH, PETER --- Artistic photography --- Photography --- Photography, Pictorial --- Pictorial photography --- Art --- Aesthetics --- Photography [Artistic ] --- 20th century --- Downsbrough, Peter, --- Downsbrough, Peter - Criticism and interpretation
Choose an application
Maréchal, Joost --- Pottery, Belgian --- Glass painting and staining --- Céramique belge --- Vitraux --- Exhibition --- History --- Exhibitions --- Expositions --- Histoire --- Maréchal, Joost, --- toegepaste kunsten --- 738.07 --- 748.07 --- Keramiek ; glaskunst ; 20ste eeuw ; Joost Maréchal --- Belgische kunstenaars --- Maréchal, Joost 1911-1975 (°Brugge, België) --- Keramiek ; keramiekkunstenaars, pottenbakkers --- Glaskunstenaars A-Z --- Céramique belge --- Maréchal, Joost, --- Criticism and interpretation --- Pottery [Belgian ] --- 20th century --- Art glass --- Belgium --- ceramics [object genre] --- glassmakers
Choose an application
In deze publicatie krijgen we België te zien doorheen de fotolens van onze eerste vrouwelijke persfotograaf, Germaine Van Parys, geboren in 1893. Ze bleef tot op het einde van haar leven met veel passie haar fotografiekunst beoefenen. Zelfs ernstige gezondheidsproblemen konden haar er niet van af brengen; telkens herpakte ze zich en wierp zich opnieuw vol overgave op haar werk. Jarenlang was zij een actief lid van de beroepsvereniging van professionele fotografen, maar daar kreeg ze niet altijd evenveel respect van haar mannelijke collega's. Dat belette haar echter niet een geheel eigen stijl te ontwikkelen, die gekenmerkt werd door veel warmte en menselijkheid.
History of Belgium and Luxembourg --- Parys, Van, Germaine --- anno 1900-1999 --- België --- 77 <493> --- 77 VAN PARYS, GERMAINE --- 20ste eeuw --- 761.2 --- 935 --- Fotografie --- Fotografie--België --- Fotografie--VAN PARYS, GERMAINE --- fotografen, afzonderlijk --- 20e eeuw - 21e eeuw --- 20e eeuw --- 77 <493> Fotografie--België --- photography [process] --- Photography --- Belgium --- History --- 20th century --- Pictorial works --- België --- Fotografie--België --- Biographical details --- Book
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|